Kısa bir Bydgoszcz (Polonya) gezisi

19.3.2018 Torun, Polonya

Dün Torun’a trenle bir saat uzaklıkta olan Polonya’nın “Bydgoszcz” şehrini gezmeye gittik. Bunu iki Bulgar, bir Romanyalı, bir Polonyalı ve bir Türk (ben) beş arkadaş kendi başımıza planladık. Yanımızda bir Polonyalının olması çok büyük avantajdı, gün boyu bize çevirmenlik yaptı sağ olsun. :) (Teşekkürler Jan Gabriel Stybor!) 

Öğrenci kartı ile aldığımız tren bileti yalnızca 3,5 zloty’di. Trenleri oldukça temiz ve hızlı. İstasyonlarda da kaybolmak neredeyse imkansız. Çünkü her şey çok düzenli ve anlaşılır..

Genel olarak ulaşımın kolay olduğunu söyleyebilirim Polonya’da. Kimseye sormadan şehrin belli yerlerindeki haritalarla yolunu bulabilir, duraklardaki ayrıntılı açıklamalarla hangi numaraya bineceğini hangi yöne gideceğini anlayabilirsin. İzmir kendi memleketim olmasına rağmen orada bile hala kaybolabilen biri olarak burada ulaşım konusunda hiç zorluk çekmedim tek başımayken. :)

Şehre indiğimizde bir tramvayla Old Town’a (Bydgoszcz’un şehir merkezine) gittik. Pazar günü olmasına rağmen müzeler açıktı. Önce tarih müzesine girdik. Giriş öğrenciler için 3 zloty’ydi. Burada ilgimi çeken çok bir şey olduğunu söyleyemem. Rehber olmadığı içindi sanırım..







Old Town’da ise bizi büyük bir sürpriz bekliyordu. Üç ayda bir olan Festiwal Food Truckow’a (Fastfood Kamyonu Festivali) denk geldiğimizi öğrendik. Dünyanın birçok mutfağından fastfoodlar vardı festivalde. Çok fazla seçenek vardı. Türkiye’den de burada daha çok kebap ismi ile bilinen döner vardı tabii ki. 







Ben en geleneksel olanını istedim ve Polonyalı arkadaşıma sordum. O da, bizim yemeklerimiz zor hazırlanır o yüzden kültürümüzde fastfood bulamazsın, dedi. İlla yerli bir şey istiyorsam zapiekanki yiyebileceğimi söyledi. Ben de onu aldım. Upuzun ekmeğin arasına Allah ne verdiyse doldurdukları bir şey.. Ben Farmera olanını seçtim. Çok beğendim, yine olsa yerim. :)


Tatlı olarak da ben donat aldım, bir arkadaşım da churro aldı. Burada en popüler tatlılar bunlar.



Daha sonra sabun müzesine gittik. Bizi İngilizce dolaştıracak rehberin saatini kaçırmışız. O yüzden bir sonraki tur için bir süre bekledik. Bunun girişinde öğrenci indirimi yoktu, 15 zloty ödedik her birimiz. Müze turumuzdan önce bir sabun yapma atölyesi vardı. Bunun için ayrı bir ücret ödemedik. Rehber bize nasıl yapacağımızı tarif etti ve biz de onun yönlendirmesiyle istediğimiz renkte, şekilde, kokuda ve içerikle sabun yaptık. Ben sabunum yeşil, kalp şeklinde, gül kokulu ve lavanta yapraklıydı. :)



Daha sonra tur başladı. Rehber bize antik çağdan başlayarak Avrupa’nın temizlenme ve hatta bir dönem geçirdikleri temizlenmeme alışkanlıklarını anlattı. Oldukça ilginçti, keyifli bir tarih dersi aldım. Avrupalılar temizlenmeyi bizden öğrendiler klişesinin ne kadar saçma olduğuna bir kez daha emin oldum. Temizlenmenin ve hatta temizlenmemenin sosyolojik arka planları olduğunu bir kez daha idrak ettim, diyelim hadi. :)








Bydgoszcz’taki en sevdiğim şey bu sabun müzesi oldu. Bir de şehrin orta yerinden geçen güzel nehri tabii ki. Torun’dan da geçen Vistula Nehri..

İyi dileklerimle..
Maya










Yorumlar