Polonya'da ilk gün

21.2.2018 Torun, Polonya


2018 yaz dönemimde Polonya’nın Torun şehrinde Erasmus yapıyorum. Torun, Polonya’nın kuzeyinde, küçük ve nezih bir şehir. Nikolas Kopernikus burada doğmuş ve bu yüzden üniversitemin adı Nicolaus Copernicus University. Şehir’de çok tarihi ve eski ama sapasağlam görünen binalar var. Bu yüzden oldukça sıcak ve göze hitap ediyor. Bugün Torun’u ilk gezişimdi, belki de erasmusun heyecanındandır ama sokaklarda yürürken çok çok keyif aldım.

Burada para birimi olarak zloty kullanılıyor. Şuan 1 euro 4.14 zloty ve 4.66 Türk Lirası. Kısacası zloty ile TL birbirine çok yakın, bu yüzden burada ekonomik bir sarsıntı yaşamadım.



Torun’daki yurduma bugün sabaha doğru 4’te vardım. Yolculuk çok sefildi, hem uçak hem de Berlin’den buraya gelmek için bindiğim otobüs hiç rahat değildi. Tabii ki havaalanındaki 9 saat bekleme süremdeki rahatsızlığı vurgulamama bile gerek yok. Çok çok kötü bir yolculuktu, hala yorgunluğu üzerimden atamadım ama değdi. J

Buradaki okulumun her öğrenci için atadığı yerli mentorlar var. Bizimle ilgileniyor, sorularımızı cevaplıyorlar. 3.30’da otobüsten indim ve mentorum beni o saatte güler yüzüyle karşıladı. Çok sıcak bir karşılamaydı. Zaten gelmeden önce internetten muhabbeti kurmuştum onunla. Mentorumun adı Kasia. J Taksiye atladık yurda geldik. Taksi 14 zloty tuttu, bence oldukça uygun, Açıkçası gözüm korkmuştu, Türkiye’de olsa kazıklanmıştım. J

Yurda gelir gelmez üstümü bile çıkarmadan yapacağım ilk iş internete bağlanmaktı tabii ki. İnternet hiç yavaş değil ama arada bağlantı kopup kendi kendine tekrar bağlanabiliyor. Bilgisayarla ise en kolay şekilde internet kablosu ile bağlanıyor, şifre bile istemiyor ve bağlantı kopmuyor. İnternet konusunda bir sıkıntı yok. Kampüste binaların yanından yürürken de bir binanınkinden kopunca diğerine bağlanıyor. Kampüs içinde henüz hattı ve paketi olmayan biri için bu konuda hiç sıkıntı yok kısacası.

Benim odam tek kişilik ama oldukça geniş ve iki yatak var. Bu yüzden çok şanslıyım. İki kişilik odalar 400 zloty, tek kişilikler 600 zloty. 200 zloty daha fazla verip sıkışmamayı tercih ettim. Çünkü iki odanın da büyüklüğü ve eşyaları aynı. Odamın manzarası çok doğal! Kampüste çok fazla ağaç var zaten, binalar ayrık ayrık. Ama en nihayetinde küçük yer, o yüzden her yer birbirine yakın diyebilirim.
     
Odamın manzarası
Yurda geldiğimde welcome package verdiler. İçinden hem kampüsün hem de Torun şehrinin haritası çıktı. Bu harita sayesinde bugün marketi, bankayı vs. bulabildim.

Ulaşım da aylık 42 zloty tutacak. 42 zloty verip öğrenci kartıyla aylık bilet alınabiliyor. Ve bu biletle otobüs veya tramvay kullanılabiliyor.

Bugün alışverişe çıktım. Hazır çorba, makarna vs. aldım. Makarnaların tanesi ortalama 1-1,50 zloty arasında. Çok çeşit olduğu için hepsinden birer tane aldım, tek tek deneyeceğim. 5 zloty de hat için verdim. Burada hat almak hem kolay hem de ucuz. İlk satın aldığında içinde 100 GB internet olması da harika! Bugün dışarıda internetsiz dolaştım, o yüzden bu beni çok sevindirdi.

Umarım yazım yararlı olmuştur. Devamı gelecek.. 

Maya





Yorumlar