Polonya'da dersler başladı

17.03.2018 Torun, Polonya


Geçen hafta dersler başladı! Bölümüm sosyoloji olmasına rağmen genellikle felsefe ağırlıklı dersler aldım. Çünkü alabileceğim dersler arasında çoğunlukla o dersler vardı. Sadece kendi fakültemizden değil her fakülteden ders alabiliyoruz. Yalnızca kendi okulunuzun bunu sorun etmemesi gerekiyor. Örneğin benim okulum sadece ACTS’yi tamamla gel derken bazılarıninki ders içeriklerinin de uyuşması gerektiğini söylemiş. Bu konuda şanslıyım. Çünkü bu sayede hem Lehçe dersi alıyorum hem de bunu öğrenim anlaşmasına ekleyebiliyorum. :)

Bir dönem içinde verecekleri lehçe dersin çok zorlayıcı olmayacağını düşünüp bu dersi almaya karar verdim. Gerçekten de hiç zorlamıyorlar. Sadece ders saatleri çok fazla. Bir de telaffuz çok büyük sıkıntı! :) Fakülteden alınan dersler haftada yalnızca birer buçuk saatken lehçe dersi haftada üç gün ve toplamda dört buçuk saat. Ben zoru seçtim tabii ki ama bu dili gerçekten öğrenmek istediğime karar verdim. Bir dönem içinde öğrenemem belki ama çabalarım. :)

Derslere ve hocalara geldiğimizde.. Hocaların hepsi çok cana yakın ve yardımcılar. Çoğu sınav yapmıyor. Burada önemli olan derslere devamlı gelmek ve az da olsa katılım göstermekmiş. Bazıları sunum veya essay de isteyebiliyor. Kısacası dönem derslerim çok zorlamayacak gibi görünüyor. :)

Ancient Philosopy’nin ilk dersinde tanışma faslında sıra bana geldi. Hoca ile daha önce facebook’ta arkadaş olmuştuk ama hiç diyaloğumuz yoktu. Sen blog yazan kızsın, dedi. Çok şaşırdım! Çünkü hem bloğumu görmüş, hem de ‘kendi diline çevirmiş’ ve incelemiş. Bu benim için biraz fazla sanırım.. :)

Derslerde hocaların en sevmediği şey derse geç kalınmasıymış. Bunu bize geldiğimizden beri söylüyorlar, sürekli ikaz ediyorlar. Eğer derse geç gireceksek gelmemeliymişiz. Türkiye’de de bunu yapan hocalar var ama burada çok genel ve katı bir norm bu.

Okulun avantajlarıyla ilgili birkaç şey daha söylemek istiyorum. Burada birçok spor dalında ACTS ile ders alabiliyorsunuz. Hem ücretsiz istediğiniz sporu yapıyorsunuz hem de ACTS alıyorsunuz. Ben de heyecanla karate dersi aradım ama bu şekilde yoktu. Keşke karate de olsaydı diye etrafta dolanırken (!) bir panoda karate afişi gördüm. Afişteki facebook sayfasına mesaj atıp sordum ve bunun üniversitenin öğrencilerine açık ücretsiz bir kurs olduğunu öğrendim. Ya yok artık! Bir okulun içinde istediğim her şey nasıl bir arada olabilir!! :)

Son olarak geçtiğimiz hafta sonu arkadaşımla keşfettiğimiz bir yerden bahsedip fotoğraflarını paylaşmak istiyorum. Park Bydgoski.. Bu park şehrin ortasında kocaman bir alanı kaplıyor. Ve içinde irili ufaklı bir sürü gölcük var, biz gittiğimizde hala buzlulardı. Bu parkın kenarından geçmiştim ama bu kadar büyük olduğunu fark etmemiştim daha önce. Bu parkın yanı sıra şehirde belirli aralıklarla geniş ormanlar veya parklar görebilirsiniz. Torun tarihi binalarına ve doğasına sahip çıkıyor.. Bu çok anlaşılır.

Parktaki insanların çok çok büyük bir kısmı sadece köpeklerini dolaştırmak için gelmişlerdi. Halkın çok büyük bir kısmı da evinde köpekle yaşıyor sanırım. :) Bunu sokağa çıkar çıkmaz anlamak hiç zor değil. Sadece market için çıktığımda bile gördüğüm köpek dolaştıran insanları sayamıyorum. Ve çok özeniyorum!!!

İyi dileklerimle,
Maya.














Yorumlar