(Polonya) Torun'u anlatıyorum

9.3.2018 Torun, Polonya

Nihayet birkaç gün önce aylık şehiriçi ulaşım için kullanılabilen öğrenci kartımı çıkarttım. Keşke daha önce yapsaydım, kartı çıkarttığım günden beri yurda gelmiyorum. Yalnızca 42 zloty verdim ve istediğim zaman istediğim kadar otobüs veya tramvay kullanabileceğim bir ay boyunca. Buradaki tramvay ve otobüsler 24 saat çalışıyor ve içinde ücretsiz Wi-fi var. Bir arkadaşım paket yapma, kartın da var bin tramvaya, tüm görüşemelerini burada yap, espirisi yaptı hatta. :) :)

Dün 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’ydü. Burada neler yapılıyor bir bakayım dedim ve Old Town‘a gittim. Bana hiç denk gelmedi ama birçok yerde kadınlara çiçek dağıtılmış ki neredeyse her kadının elinde çiçek vardı. Zannedersem ben bir şeyi kaçırdım ama anlamadım. :) Onun dışında evine dönerken elinde çiçek demeti olan bey efendiler oldukça çoktu sokaklarda. Hatta dün girdiğim bir AVM’deki bir çiçekçide çiçek almak isteyenler kuyruk oluşturmuşlardı. :)

Konu çiçeklerken Old Town’da Kopernikus heykelinin tam arkasında çiçek pazarı gibi bir yer var, ondan bahsetmek istiyorum. Çeşit çeşit çiçekler eski binaların arasında çok hoş görünüyor. İlk gördüğümde hayran kalmıştım. Sanırım burası şehrin en sevdiğim kısmı. Çünkü beni tanıyan herkes çiçekleri ne kadar çok sevdiğimi bilir. :)



Dün bir de zannedersem buradaki tek Türk esnaf olan Murat Abinin dükkanına gittim, Murat Kebap.. Kendisi Bingöllü ve neredeyse 12 yıldır burada yaşıyor. Dürüm döneri çok büyük ve bol malzemeli olduğu için bir kişiye çok fazla geliyor. O yüzden iki kişi bir tane alıp ortadan böldürdük dün gittiğimizde. Normalde bir dürüm 12 zloty, ama Türk öğrencilere indirim yapıyor. :) Yerliler dürümle yemektense daha çok kaşıkla yemeyi tercih ediyorlarmış döneri. Biz oradayken Polon birine kesede hazırladı, onun resmini çektim ben de. Ve abi müthiş Lehçe konuşuyor! 





Old Town'da Murat Kebap'ı bulmak zor değil. Çok merkezi bir yerde dükkanı. Eğer kaybolursanız ve gideceğiniz yere nasıl gideceğinizi bilemezseniz sizin için orada olacaktır. :) Çok güzel yer tarif ediyor!

Burada Türkiye’deki gibi pazarlar yok. Aralarda tek tük seyyar çalışan meyve-sebze veya kıyafet satan satıcılar görebilirsiniz ama sayıları çok çok az. Yalnızca bir yer var ki o da pazara ne kadar benziyor tartışılır. Ev yapımı peynir, sucuk gibi şeyler, el yapımı süs eşyaları ve baya bir ıvır zıvır var. Ve oldukça küçük. Dün biraz dolaştım buralarda. :)




Bugün buradaki River Vistula’ya (Vistula Nehri) gittik bir arkadaşımla. Çok rüzgar vardı ama son gidişimdeki gibi kesmiyordu insanı. Ve bu sefer üzerinde buz kütleleri yüzmüyordu nehrin. Bence bu nehir Polonya’nın en güzel özelliklerinden biri. Baltık denizinden başlayıp aşağı doğru Polonya’yı boydan bölüp Slovakya’ya kadar uzanıyor. Polonya’nın Varşova ve Krakow gibi önemli şehirlerinden geçen nehir Torun’dan da geçiyor. Torun’nun güzelliğine güzellik katıyor.




Son olarak burada yaptığımız Erasmus kartopu savaşını paylaşmak istiyorum sizinle. Benim çok ilgimi çekmeyen ama her nasılsa katıldığım Beer Pong oyunu vardı üç gün önce. Oyun çıkışında kar yağıyordu. Bir arkadaşıma yerden kar alıp attım ve biz kendi aramızda atışmaya başladık. Sonra bir baktım iş ciddileşti ve bardan çıkan herkes oyuna dahil olmaya başladı. Sonrasında çok enteresan bir tablo çıktı ortaya, gece saat 1-2 gibi bağıra çağıra kar topu oynayan Erasmus öğrencileri.. Neyse ki hiç polis uğramadı yanımıza. Normalde sokaklarda tur atan polisleri çok sık görüyordum. Ben de bu manzarayı iki dakika kenara çekilip kaydetmek istedim. Videodaki sokakta bulunanların hepsi öğrenci. İşte Erasmus! :)



Bu seferlik anlatacaklarım bu kadar. 
İyi dileklerimle,
Maya









Yorumlar