Kısa bir Poznan (Polonya) gezisi

Bir kaç arkadaş Polonya'nın en eski ve ünlü şehirlerinden biri olan Poznan'ı bir günlük görüp gelmeye karar verdik. Tren ile Torun'dan Poznan'a iki saatte ulaştık. Trenden inince 15-20 dk yürüdüğümüzde merkezdeydik. Tabii ki google maps ile.. :)

Keçisi ile meşhur olan bu şehre gelmeden önce yaptığımız araştırmalara göre saat 12'de şehir merkezindeki belediye binasının saatinde keçi düellosu olacaktı. Trenden iner inmez ilk işimiz onu görmek için oraya gitmek oldu. Meydan turistlerle doluydu. Ve gösteri başladı! Çanlar eşliğinde iki keçi yavaşça saatten çıkıp son derece yavaş bir şekilde yerlerini aldılar ve kafa tokuşturmaya başladılar.

İnsanların bunu neden bu kadar ilginç bulup izlemek için can attıklarını anlayamadım. Ama zannedersem meydandakilerin çoğu zaten turistti ve bizim gibi internetten görüp de gelmişlerdi. Yine de geleneksel bir gösteriye tanık olmuş olduk işte.. :)

Avrupa'nın turistik bir çok şehrinde olduğu gibi burada da "free walking tour" vardı. Bunun da saatini ve buluşma yerini internetten öğrenmiştik. Avrupa'da bir şehir gezerken bedavaya bir sürü yeri tarihlerini öğrenerek görmek istiyorsanız gitmeden önce internetten mutkala free walking tour var mı kontrol edin derim. İlk defa böyle bir tura katıldım ve çok memnun kaldım. Rehber işini severek yapıyordu ve çok mutlu görünüyordu. Yaklaşık 2 saat bizi gezdirdi ve bize çok iyi davrandı. :) Rehberimiz:

Bu turla o kadar çok yer görüp tarihlerini dinledik ki hepsini burada anlatmam mümkün değil. Ama genel olarak aklımda kalan şu ki, ikinci dünya savaşında çok büyük oranda tahrip gören Poznan'da neredeyse kayda değer hiçbir şey kalmamış. Hatta rehberimiz önemli bazı binaların savaş sonrası resimlerini gösterdi, binaların yarısı yoktu..

Rehberimiz bize şu yukardaki binanın kaç yıllık olabileceğini sordu. Herkes uçuk kaçık rakamlar söyledi. Bina sadece 8 yıllıkmış. Savaştan sonra neredeyse hiçbir şey kalmamış ama tarihlerini bir şekilde yaşatmak için orjinalinin aynısını yapmaya çalışmaları 8 yıl önce bitmiş. Tarihlerine sahip çıkıyorlar ve tarihte yaşadıkları şeyleri anlatırken bile bunu hissediyorlar. Ben bu ülkeye hayran kaldım..

Turdan sonra bir yerde karnımızı doyurup şehri bisikletle dolaşmaya karar verdik. Şehrin belirli yerlerinde kiralamak için bisikletler bulunuyor. Polonya'da "Next Bike" diye bir uygulama var. Bu uygulamayı telefonuna indirip kiralamak istediğin bisikletin barkodunu telefona okutunca bisikleti alıyorsun. Ayrıca sana bisikletlerin olduğu bölgeleri gösteriyor. Hangisine yakınsan oraya nasıl gideceğini de gösteriyor.  20 dk içinde geri getirirsen hiç ücret almıyor. 20 dk'dan sonra her saat başı yalnızca 1 zloty kesiyor kartından. 20 dk'da bir alıp bırakıp durabilirsin, onu da yaptık evet :))

Şehri bisikletle dolaşmak harikaydı. Zaten her yaya yolunun yanında bisiklet yolu da var bu memlekette. Işıklardan karşı karşıya geçerken bile bir taraf yayalar için diğer taraf bisikletliler için ayrılmış ve o şekilde boyanmış. Şehirde gölden ve nehirden bol bir şey olmadığı için  bu şehrin tadını çıkarmak için bisikletle dolaşmak en iyi yoldu. Ne yazık ki bisikletle dolaşırken hiç fotoğraf çekemedim..

Artık biraz yorulup yürümeye başladıktan sonra Warta nehrinin üstünden geçen meşhur Most Biskupa Jordana'dan (Ürdün Psikoposu Köprüsü) geçtik. Yeni evlenecek çiftler bu köprüye isimlerinin yazılı olduğu kilidi takıp anahtarı da nehre atıyorlarmış. Bu manzarayı  neredeyse Polonya'daki her köprüde görmeniz mümkün elbette.

Köprüyü geçtikten sonra Poznan Katedrali orada bekliyordu. Girip içine bir göz atmak istedik. Bir nikah gününe denk gelmişiz. O ciddi ve ağır nikah törenini izleyelim dedik biz de.

Buradan sonra Poznan'ın en büyük ve meşhur parkı olan Park Cytadela'ya gittik. Şansımıza burada da köpek yarışmasına denk gelmişiz. :) Polonyalıların köpeklere ayrı bir ilgisi var. Daha önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi Polaklar köpekleri çok seviyorlar, neredeyse her evde bir köpek var. Köpekleri çok seven biri olduğum için bu özellikleri çok hoşuma gidiyor. Bu yarışma da o yüzden çok hoşuma gitti.

Park Cytadela'dan diğer görüntüler:

"Akşamları Poznan" konusuna gelecek olursak, burası tam da eğlenmeye gelen üniversiteliler için.. Gece sokaklar gündüz olduğundan daha kalabalık ve canlıydı. Kulüplerin ve barların içi artık insan almadığı için insanlar dışarılara taşmış durumdaydı.

Bir gün içerisinde Poznan'da bunları gördüm ve yaşadım.